IVECO Crossway Natural Power jest napędzany najnowszej generacji silnikiem Cursor 9 NP o mocy 360 KM (265 kW) produkowanym przez FPT Industrial.
Podobnie jak w modelu Crossway Low Entry Natural Power, także w międzymiastowym Crosswayu zastosowano opatentowaną przez IVECO technologię stosowaną już w 2006 r. w Jelczu M121M/4 Mastero CNG, która polega na zintegrowaniu zbiorników CNG z dachem (obniżony w części przedziału pasażerskiego sufit mieści część przekroju poprzecznego zbiorników CNG). Dzięki temu w mniejszym stopniu wystają one ponad powierzchnię dachu co obniża środek ciężkości i poprawia estetykę nadwozia. Według IVECO rozwiązanie to pozwoliło na uzyskanie najniższego na rynku pojazdu tego typu.
Cztery zbiorniki o pojemności 315 l (łącznie 1260 l) zapewniają zapas paliwa gazowego wystarczający na pokonanie dystansu do 600 km. Dzięki umieszczeniu zbiorników w dachu Crossway NP dysponuje przedziałem pasażerskim i przestrzenią bagażową o takiej samej pojemności jak w wersji napędzanej silnikiem Diesla.
Autobus jest oferowany jest w dwóch długościach nadwozia 12 i 13 m oraz w wersjach Line i Pop.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.