Współpraca Fraikin Polska i Duon w sektorze CNG i LNG

Piotr Złoty
źródło: Wirtualny Nowy Przemysł, Fraikin Polska
Dodany: 03.11.2015

 
Grupa Duon - dostawca gazu ziemnego podpisała z Fraikin Polska - firmą zajmującą się wynajmem samochodów list intencyjny o współpracy w zakresie rozwijania rynku pojazdów użytkowych zasilanych CNG (sprężonym gazem ziemnym).

 
MB Actros w barwach Fraikinfot. Fraikin PolskaMB Actros w barwach Fraikin

List intencyjny dotyczy współpracy polegającej na połączeniu oferty wynajmu przez Fraikin samochodów zasilanych gazem ziemnym (sprężonym - CNG i skroplonym - LNG) z ofertą Duonu, który ma zapewniać infrastrukturę do tankowania tych pojazdów oraz dostawy paliwa gazowego.

Gaz ziemny jako paliwo silnikowe jest szczególnie popularny w miejskich pojazdach użytkowych, realizujących dostawy towarów w miejskiej dystrybucji, śmieciarkach i innych pojazdach używanych przez służby komunalne, autobusach miejskich, a także w wózkach widłowych stosowanych w transporcie wewnętrznym różnego rodzaju przedsiębiorstw.

Cechy budowy tych samochodów oraz własności CNG i LNG umożliwiają sprawowanie pełnej kontroli nad zużyciem paliwa we flocie, co może dodatkowo wpłynąć na obniżenie kosztów funkcjonowania wielu firm. Ofertę, w ramach której dostarczamy flotę pojazdów użytkowych CNG lub LNG wraz z dedykowaną infrastrukturą tankowania, dostosowujemy indywidualnie do potrzeb klienta i udostępniamy w formie dzierżawy z miesięcznymi opłatami, co również pozwala na oszczędności finansowe. Korzystanie z pojazdów napędzanych gazem ziemnym pomaga kształtować wizerunek firmy przyjaznej środowisku dzięki niskiej emisji spalin oraz dwukrotnie niższemu poziomowi hałasu jaki generują tego typu silniki w porównaniu do powszechnie stosowanych.

Robert Zajkowski, CNG Project Manager, Fraikin Polska Sp. z o.o.

Wykorzystanie pojazdów użytkowych napędzanych gazem oprócz aspektu ekologicznego (gaz ziemny, którego głównym składnikiem jest metan – najprostszy węglowodór jest paliwem spalającym się z najmniejszą emisją szkodliwych składników spalin, przede wszystkim cząstek stałych) jest także nośnikiem energii znacznie bardziej opłacalnym w porównaniu z tradycyjnymi paliwami silnikowymi.

Perspektywy rozwoju tego obszaru są bardzo obiecujące. Uruchamiane są kolejne źródła LNG w Polsce (przede wszystkim terminal w Świnoujściu) i w krajach sąsiednich. Weźmy pod uwagę także unijne wytyczne, których celem jest znaczne zwiększenie udziału paliw metanowych w ogólnym rynku paliw. Partnerstwo Duonu i Fraikin idealnie wpisuje się w potrzeby polskiego rynku, który z jednej strony wymaga zaangażowania podmiotów posiadających doświadczenie w budowie specjalistycznych instalacji gazowych oraz dystrybucji LNG i CNG, a z drugiej strony aktywnej postawy dostawców pojazdów zasilanych gazem CNG lub LNG.

Mariusz Caliński, prezes zarządu Grupy Duon


Good Przydatny artykuł (2)
Bad Mógłby być ciekawszy (1)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie