Wesport i Gazprom nawiązują współpracę

Robert Markowski
źródło: Westport
Dodany: 02.11.2015

 
Tam, gdzie jest interes do zrobienia, zawsze możliwe jest porozumienie ponad podziałami. Dwie bodaj najbardziej znane i aktywne firmy na świecie działające w obszarze NGV – kanadyjski Westport i rosyjski Gazprom – zwierają szeregi.

 
Logotypy firm Westport i Gazpromfot. Westport/GazpromCzy wspólne działania dwóch olbrzymów mogą z czasem wyjść poza granice Rosji? Zobaczymy...

Dwaj giganci – jeden z branży technologii zasilania silników gazem ziemnym, drugi z obszaru wydobycia i dystrybucji błękitnego paliwa – chcą wspólnymi siłami budować rynek napędzanych metanem pojazdów w ojczyźnie Gazpromu, czyli w Rosji. Co zaś do firmy kanadyjskiej, w nowo utworzonym przedsięwzięciu reprezentuje ją pozyskany jakiś czas temu włoski przedstawiciel – Westport Emer.

Celem współpracy jest popularyzacja gazu ziemnego jako paliwa silnikowego w Rosji, w czym niemały udział ma mieć nowa fabryka produktów marki Emer, której budowa stanowi część planu. Gazprom ze swojej strony zmodernizuje i rozbuduje 200 swoich istniejących już stacji CNG i LNG, a do roku 2020 rozszerzy infrastrukturę do 500 obiektów. Inwestycje (które obejmą 31 regionów Federacji Rosyjskiej) mają zaowocować wzrostem sprzedaży paliw gazowych z 0,4 mld m3 w 2013 r. do 10,4 mld m3 w roku 2020 (w przypadku CNG) oraz z zera do 3,8 mln ton w przypadku LNG (również na przestrzeni lat 2013-20).

Westport Emer ma z kolei dostarczyć wiedzę i rozwiązania technologiczne w zakresie komponentów samochodowych instalacji CNG i LNG oraz podzielić się swoimi doświadczeniami w dziedzinie stymulowania rozwoju rynku. Rosja, pomimo nałożonych przez kraje zachodnie sankcji, ma ogromne perspektywy rozwoju nie tylko sektora NGV, ale rynku nowych pojazdów w ogóle (w roku 2013 sprzedano tam 2,2 miliona samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych oraz prawie 120 tys. ciężkich pojazdów użytkowych), a więc połączenie tego potencjału z ogromnymi rezerwami gazu ziemnego ma szansę przynieść doskonałe wyniki.


Good Przydatny artykuł (1)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie