Uruchomienie produkcji silnika Cummins ISB6.7 G

Piotr Złoty
źródło: US Gas Vehicles
Dodany: 23.12.2016

 
Zaprezentowany w połowie 2015 r. na wystawie ACT Expo w Dallas silnik Cummins Westport ISB6.7 G po serii testów został skierowany do produkcji seryjnej. Jednostka napędowa jest przeznaczona do pojazdów użytkowych, w tym autobusów średniej wielkości.

 

Firma Cummins Westport Inc. (CWI) podała, że uruchomiła produkcję silnika ISB6.7 G. Jednostka napędowa o pojemności 6,7 l może być zasilana gazem ziemnym w stanie sprężonym lub skroplonym albo biometanem.

Silnik Cummins Westport ISB6.7 G bazuje na silniku o zapłonie samoczynnym Cummins ISB6.7. Gazowa jednostka napędowa jest drugim silnikiem firmy Cummins Westport, która otrzymała certyfikat emisji z US Environmental Protection Agency (EPA) oraz California Air Resources Board (CARB) w odniesieniu do norm Low NOx.

Cieszymy się z uruchomienia seryjnej produkcji silnika ISB6.7 G. Jest on już dostępny dla wszystkich naszych klientów i partnerów OEM. Silnik ten znakomicie uzupełnia ofertę gazowych jednostek napędowych Cummins Westport.

ISB6.7 G oferuje użytkownikowi możliwość wykorzystania najbardziej opłacalnego rozwiązania w postaci silnika gazowego o niskiej emisji, który charakteryzuje się wysoką sprawnością, niezawodnością i trwałością. Ponadto silnik może być zasilany biometanem, oferując użytkownikom ogromne możliwości w zakresie ograniczania emisji gazów cieplarnianych w porównaniu do jednostek napędowych zasilanych klasycznymi paliwami silnikowymi.

Rob Neitzke, prezes Cummins Westport Inc.

Emisja tlenków azotu (NOx) silnika ISB6.7 G jest o 50% niższa niż obecne limity EPA i CARB. Emisja dwutlenku węgle (CO2) i gazów cieplarnianych (GHG) jest zgodna z wymaganiami EPA 2017. Wszystkie silniki gazowe Cummins Westport spełniają standardy EPA 2010 odnośnie emisji cząstek stałych.

Cummins Westport ISB6.7 Gfot. Fleets & FuelsSilnik Cummins Westport ISB6.7 G

Silnik Cummins Westport ISB6.7 G jest zasilany stechiometryczną mieszanką gazowo-powietrzną i wykorzystuje chłodzony układ recyrkulacji spalin (SEGR). W celu ograniczenia emisji system odpowietrzania skrzyni korbowej tego silnika jest zamknięty, a o obróbkę spalin dba bezobsługowy trójdrożny katalizator.

Jednostka napędowa ISB6.7 G nie wymaga stosowania filtra cząstek stałych ani technologii selektywnej redukcji katalitycznej wymagającej stosowania AdBlue (32,5-procentowy roztwór mocznika).

Cummins Westport ISB6.7 G będzie oferowany w trzech odmianach mocy (200, 220 i 240 KM). Silnik można wyposażyć w przystawkę odbioru mocy oraz skompletować z automatyczną skrzynią biegów.

Finansowanie rozwoju silników ISB6.7 G pochodziło ze środków California Energy Commission (program Public Interest Energy Research - PIER) oraz Instytutu Technologii Gazu (Gas Technology Institute).

Producent gwarantuje bezawaryjną pracę silnika ISB6.7 G przez 2 lata bez limitu przebiegowego.


Good Przydatny artykuł (2)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie