Jest to pierwsza ciężarówka napędzana sprężonym gazem ziemnym kupiona przez La Poste.
Zakup ten i dotychczasowe działania firmy pokazują, że jest ona silnie zaangażowana w poprawę jakości powietrza w środowisku miejskim.
Od ponad 10 lat La Poste realizuje kompleksową politykę zrównoważonego rozwoju.
Obecnie firma zarządza jedną z największych na świecie flot pojazdów elektrycznych. Ponad 30 tys. pojazdów La Poste jest napędzanych energią elektryczną. Są to ciężarówki, samochody dostawcze, quady, trójkołowce i wspomagane elektrycznie rowery.
Celem ambitnej polityki rozwoju La Poste jest wdrożenie w przyszłości pojazdów badawczych (samochodów i rowerów) zasilanych paliwem wodorowym.
Jednym z elementów tej polityki jest także współpraca z Renault Trucks w zakresie badań Renault Maxity Electric wyposażonego range extender działający w oparciu o ogniwo paliwowe.
La Poste chce zwiększać udział pojazdów napędzanych sprężonym gazem ziemnym w swojej flocie na terenie Francji.
Biometan jest odnawialnym nośnikiem energii produkowanym z odpadów organicznych. Dzięki niemu możliwe jest zmniejszenie emisji CO2 nawet o 70% w porównaniu z napędem za pomocą silnika Diesla.
Wśród alternatywnych rozwiązań napędu oferowanych przez Renault Trucks, technologia wykorzystująca sprężony gaz ziemny (CNG) jest bardzo dojrzała, niezawodna i odznacza się niskim poziomem emisji szkodliwych składników spalin na tle innych paliw silnikowych.
Silniki zasilane gazem ziemnym nie wymagają AdBlue, nie emitują cząstek stałych, a dostarczony do La Poste przez Renault Trucks pojazd może być zasilany także biometanem.
Zastosowanie CNG jako paliwa silnikowego obniża emisję cząstek stałych o 98%, a tlenków azotu o 80% w porównaniu z pojazdem zasilanym olejem napędowym.