Gazowe Renault dla francuskiej poczty

Piotr Złoty
źródło: Renault Trucks
Dodany: 29.04.2016

 
18 kwietnia w Rungis odbyła się uroczystość przekazania samochodu Renault D WIDE w wersji zasilanej sprężonym gazem ziemnym (CNG) dla La Poste - francuskiego operatora usług pocztowych.

 
REKLAMA
Renault D WIDE CNGfot. CNG-LNG.plPierwsza dla La Poste ciężarówka CNG (Renault D WIDE CNG) jest obecnie używana do przewozu przesyłek w Paryżu i na jego przedmieściach

Jest to pierwsza ciężarówka napędzana sprężonym gazem ziemnym kupiona przez La Poste.

Zakup ten i dotychczasowe działania firmy pokazują, że jest ona silnie zaangażowana w poprawę jakości powietrza w środowisku miejskim.

Od ponad 10 lat La Poste realizuje kompleksową politykę zrównoważonego rozwoju.

Obecnie firma zarządza jedną z największych na świecie flot pojazdów elektrycznych. Ponad 30 tys. pojazdów La Poste jest napędzanych energią elektryczną. Są to ciężarówki, samochody dostawcze, quady, trójkołowce i wspomagane elektrycznie rowery.

Celem ambitnej polityki rozwoju La Poste jest wdrożenie w przyszłości pojazdów badawczych (samochodów i rowerów) zasilanych paliwem wodorowym.

Jednym z elementów tej polityki jest także współpraca z Renault Trucks w zakresie badań Renault Maxity Electric wyposażonego range extender działający w oparciu o ogniwo paliwowe.

La Poste chce zwiększać udział pojazdów napędzanych sprężonym gazem ziemnym w swojej flocie na terenie Francji.

Warto wiedzieć

Biometan jest odnawialnym nośnikiem energii produkowanym z odpadów organicznych. Dzięki niemu możliwe jest zmniejszenie emisji CO2 nawet o 70% w porównaniu z napędem za pomocą silnika Diesla.

Wśród alternatywnych rozwiązań napędu oferowanych przez Renault Trucks, technologia wykorzystująca sprężony gaz ziemny (CNG) jest bardzo dojrzała, niezawodna i odznacza się niskim poziomem emisji szkodliwych składników spalin na tle innych paliw silnikowych.

Silniki zasilane gazem ziemnym nie wymagają AdBlue, nie emitują cząstek stałych, a dostarczony do La Poste przez Renault Trucks pojazd może być zasilany także biometanem.

Zastosowanie CNG jako paliwa silnikowego obniża emisję cząstek stałych o 98%, a tlenków azotu o 80% w porównaniu z pojazdem zasilanym olejem napędowym.


Good Przydatny artykuł (2)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy