Dwie Scanie LNG piekarni Borgesius

Piotr Złoty
źródło: Scania
Dodany: 08.01.2016

 
Zakup 2 ciągników siodłowych Scania P340 zasilanych LNG idealnie wpisuje się w politykę holenderskiej piekarni Borgesius zgodnej z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), która uwzględnia interesy społeczne i ochronę środowiska.

 
REKLAMA

 

Pojazdy zasilane gazem ziemnym pracują bardzo cicho. Zakupione Scanie mają certyfikat Piek potwierdzający spełnienie najbardziej restrykcyjnej europejskiej normy obniżającej emisję hałasu. Dzięki temu mogą realizować dostawy wcześnie rano, co w przypadku pieczywa jest nieuniknione.

Sprawny transport jest kluczowy w naszej działalności. Musimy dostarczać świeże pieczywo, aby zadowolić naszych klientów, ale chcemy to robić zgodnie z zasadami CSR (Corporate Social Responsibility). Dlatego właśnie używane przez nas pojazdy LNG łączą w sobie niską emisję spalin i hałasu z możliwie największą wydajnością. Wybraliśmy Scanię ponieważ ma ona duże doświadczenie związane z tym paliwem, duże zaangażowanie dealera marki w Groningen oraz fakt, że gazowe samochody tej marki spełniające normę Euro 6 były dostępne jako pierwsze na rynku.

Hugo Brink, kierownik floty piekarni Borgesius

340-konny gazowy silnik Scanii (oznaczenie OC09 102 340) pracuje na mieszance gazowo-powietrznej o składzie stechiometrycznym, emituje 90% mniej tlenków azotu i cząstek stałych oraz osiąga 15-procentową redukcję emisji CO2 o 15% w porównaniu do silników Diesla spełniających wymagania Euro 6. Sprawność silnika jest określana na 40%.

Ciągniki siodłowe Scania P340fot. ScaniaScanie LNG piekarni Borgesius z nisko zawieszonymi kabinami serii P

Scanie LNG są bardzo ciche. Emisja hałasu jest o 10 dB mniejsza w porównaniu do samochodów z silnikami Diesla, co w praktyce oznacza 2-krotne zmniejszenie wrażenia słuchowego.

Nowe samochody operują z miasta Leeuwarden, położonego w północnej Holandii. Tam znajduje się otwarta na początku 2015 r. stacja tankowania LNG firmy GDF Suez.

Zbiorniki skroplonego paliwa gazowego pozwalają bez kłopotu pokonywać dystanse rzędu 400-450 km. Takie trasy codziennie przejeżdżają Scanie LNG rozwożące pieczywo piekarni Borgesius.

Kierowcy bardzo chwalą samochody gazowe. Szczególnie podkreślają niski poziom hałasu.

Samochody są tak ciche (w porównaniu do pojazdów z silnikami Diesla), że kierowcy nimi jeżdżący muszą się do tego przyzwyczajać. 


Good Przydatny artykuł (2)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy