DPD we Francji inwestuje w pojazdy CNG

Piotr Złoty
źródło: DPD France
Dodany: 22.04.2016

 
W połowie kwietnia DPD France wprowadziła do swej zrównoważonej sieci dostaw 6 nowych pojazdów zasilanych gazem ziemnym. Nowe samochody obsługują dostawy w Aix-en-Provence i Bordeaux.

 

DPD France użytkuje już samochody CNG w Lyonie, Grenoble, Rouen, Tuluzie i Strasburgu. Zostały one zakupione w okresie zimowym.

Samochód kurierski firmy DPDfot. DPDSamochód kurierski firmy DPD

W ramach krajowego systemu logistyki miejskiej firma DPD France wprowadziła w 2016 r. zrównoważony program dostaw, który skupia się wokół 15 największych miast.

Do obsługi tego programu DPD France wybrała pojazdy zasilane gazem ziemnym, które mają znacznie zmniejszoną emisję, zarówno cząstek stałych jak i dwutlenku węgla (CO2).

Samochody gazowe wydają się również lepiej dostosowane do zadań wykonywanych przez DPD France niż pojazdy elektryczne, ponieważ mają większą ładowność.

Łącznie firma DPD France użytkuje 20 pojazdów CNG.

Eksploatowane przez firmę samochody CNG przyczyniają do poprawy jakości powietrza w centrach miejskich. Ponadto stosowanie pojazdów gazowych o znacznie większej niż elektryczne ładowności pozwala także ograniczyć ich liczbę w danym rejonie, co zmniejsza problem korków ulicznych w dużych miastach.

Ponadto pojazdy gazowe są znacznie cichsze, co także ma znaczenie w miastach, szczególnie jeśli dostawy mają miejsce w nocy czy wcześnie rano.

Liczba samochodów CNG w naszej flocie będzie się zwiększać w ciągu najbliższych miesięcy.  Wzrost ten jest możliwy, ponieważ władze zwracają większą uwagę na naszą nową ofertę, zwłaszcza po przedstawieniu naszych projektów na dostawy w centrach miast w oparciu o pojazdy gazowe. Postrzegamy to jako szansę rozwoju tej technologii napędowej. CNG uzupełnia istniejące w DPD rozwiązania oparte o napęd elektryczny.

Dodatkowe pojazdy są już zaplanowane do obsługi Tuluzy, Grenoble i Lyonu. W 2016 roku DPD France będzie także realizować „zielone dostawy” do centrów Lille, Valenciennes, Metz, Limoges, Clermont-Ferrand, Saint-Etienne, Nantes, Annecy, Annemasse, Chambéry, Valence, Avignonu i Nicei.

Virginie Lequy, DPD France

W 2014 r. w ramach transformacji energetycznej, Parlament Europejski przyjął dyrektywę w sprawie rozmieszczenia infrastruktury paliw alternatywnych. W myśl jej zapisów do 2025 r. stacje tankowania gazu ziemnego mają być rozmieszczone co 150 km. W tym kontekście, DPD France rozważa możliwość budowy własnych stacji tankowania CNG. Ich położenie będzie zależne od rozmieszczenia sieci gazowej dostawcy gazu ziemnego.

Od końca 2015 r. DPD France korzysta z sieci stacji GNVERT firmy GDF Suez oferujących biometan (BioCNG). Powstający z odpadów organicznych biometan jest w 100% odnawialnym paliwem silnikowym, którego produkcja jest neutralna pod względem emisji CO2.


Good Przydatny artykuł (3)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie