Bus of the Year 2015 - MAN Lion's City GL CNG

Piotr Złoty
źródło: MAN
Dodany: 01.09.2014

 
Trofeum Bus of the Year 2015 dla gazowego MAN Lion's City GL zostanie oficjalnie wręczone na targach pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze. Tytuł przyznają dziennikarze czasopism specjalistycznych wchodzących w skład jury Bus Euro Test.

 

Przegubowy MAN Lion's City GL CNG może być napędzany gazem ziemnym lub biogazem, dzięki czemu jest neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Przy zasilaniu gazem ziemnym emisja CO2 pojazdu jest niższa o ponad 17% od jego odpowiednika z silnikiem Diesla. Autobus o długości nadwozia 18,75 m spełnia oczywiście wymagania emisyjne zgodne z normą Euro 6.

Bus of the Year 2015 - MAN Lion's City GL CNGfot. MANBus of the Year 2015 - MAN Lion's City GL CNG w wersji 18,75 m

Oprócz zmniejszonej emisji zanieczyszczeń, przypomnijmy, że silnik gazowy ma praktycznie zerową emisję najbardziej szkodliwych dla ludzi cząstek stałych, MAN Lion's City GL CNG zapewnia także niskie koszty eksploatacji, które, tylko dzięki niższym kosztom paliwa, producent ocenia na mniejsze o 15% w 10-letnim cyklu życia pojazdu (w porównaniu z autobusem napędzanym silnikiem o zapłonie samoczynnym).

MAN od wielu lat dostarcza autobusy gazowe, co czyni go wiodącym producentem tego typu pojazdów na rynku. We współpracy ze spółką erdgas mobil GmbH firma zwiększa liczbę autobusów z napędem gazowym oraz zabezpiecza i rozwija infrastrukturę do tankowania tego paliwa. Oprócz technologii zasilania silników MAN zapewnia także obsługę tych instalacji, oferując na całym świecie dostęp do części zamiennych oraz udostępniając, na organizowanych szkoleniach, wiedzę niezbędną do serwisowania i napraw autobusów gazowych.

Oprócz napędu jury konkursu Bus of the Year 2015 doceniło w przegubowym autobusie MAN Lion's City GL CNG koncepcję wnętrza nadwozia o długości 18,75 m. Pozwala ona na przewóz wyjątkowo dużej liczby pasażerów (142 osoby), a sprawny ich przepływ przez wnętrze i związany z tym krótki czas postoju na przystankach zapewniają dwuskrzydłowe drzwi, których jest aż 5 par.

Wnętrze pojazdu jest oświetlane z wykorzystaniem opraw wyposażonych w diody (LED). Technologię LED zastosowano także w światłach dziennych oraz tylnych lampach autobusu. Dzięki temu można było zastosować mniejszy alternator (mniejsze straty mocy do jego napędu).

W pierwszej piątce laureatów Bus of the Year 2015 znalazł się jeszcze jeden autobus gazowy. Na czwartym miejscu uplasowała się Scania Citywide LF CNG z silnikiem OC09 101 Euro 6.


Good Przydatny artykuł (2)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie