Tegoroczna, jedenasta edycja wydarzenia, w którym startują wyłącznie pojazdy zasilane gazem ziemnym, wyruszyła w drogę 18 września z Lizbony. Po pokonaniu ponad 5300 km trasą wiodącą przez 12 krajów, w tym Hiszpanię, Francję, Włochy, Niemcy, Polskę i kraje bałtyckie, uczestnicy zameldowali się u celu po 19 dniach w drodze. Celem rajdu była tym razem promocja zastosowania metanu w formie skroplonej (LNG) do napędu ciężkich pojazdów użytkowych, których również nie zabrakło w obsadzie Blue Corridor 2017.
Ciężarówki na skroplony gaz ziemny bez problemu poradziły sobie z wymagającym przejazdem. Na starcie stawiło się kilka takich pojazdów, w tym dwa pierwsze tego typu kolosy produkcji rosyjskiej – Ural NEXT z zabudową warsztatową i żurawiem oraz KAMAZ. Prototypy obydwu opracowano we współpracy z firmą Gazprom, która jeszcze przed końcem 2017 r. rozpocznie pilotażowe programy wdrożenia ich do codziennej służby. W rajdzie wystartowały także Iveco, Scania i MAZ zasilane LNG oraz napędzane CNG samochody osobowe marek Volkswagen, Seat i Łada.
Jak co roku, także w wydaniu 2017 rajdowi towarzyszyły organizowane po drodze konferencje tematyczne, podczas których – przy współudziale przedstawicieli producentów uczestniczących pojazdów, ekspertów, polityków, mediów i specjalistów z branży naftowej i gazowej – promowano powszechniejsze zastosowanie gazu ziemnego jako paliwa silnikowego. Tego typu wydarzenia towarzyszące odbyły się w Lizbonie, Mediolanie, Ulm, Berlinie i Tallinie. W Sankt Petersburgu przygotowano uroczyste zakończenie, w którym wzięli udział przedstawiciele organizatorów i największych sponsorów całego przedsięwzięcia – firm Gazprom i Uniper.