11-procentowy wzrost sprzedaży PGNiG

PGNiG
źródło: PGNiG
Dodany: 19.05.2017

 
Wyniki w pierwszym kwartale 2017 r. potwierdzają dynamiczny wzrost wolumenu sprzedaży gazu w całej Grupie Kapitałowej PGNiG. Po udanym 2016 r. GK PGNiG nie zwalnia tempa i kończy pierwszy kwartał 2017 r. z kolejnym wzrostem.

 

W 1 kwartale 2017 r. Grupa PGNiG sprzedała 8,89 mld m3 gazu w porównaniu do 7,97 mld m3 w tym samym okresie 2016 r. Oznacza to wzrost o ponad 0,9 mld m3 (ponad 11%).

Wśród spółek Grupy Kapitałowej PGNiG największy wzrost wolumenu sprzedaży, z 4,59 do 5,41 mld m3 gazu (wzrost o prawie 18%) w 1 kwartale, zanotowało PGNiG SA, które odpowiada za obsługę klientów strategicznych i hurtowych. Jest wśród nich m.in. grupa ArcelorMittal, której PGNiG zapewni dostawy gazu przez 3 lata do 1 stycznia 2020 r. z opcją przedłużenia o kolejne trzy lata. Wartość kontraktu może osiągnąć 1,4 mld zł.

fot. PGNiGPolskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo nie zwalania tempa wzrostu sprzedaży gazu ziemnego notując w 1 kwartale 2017 r. wynik o 0,9 mld m3 lepszy niż w analogicznym okresie 2016 r.

W pierwszym kwartale 2017 r. PGNiG SA wyeksportowało 160 mln m3 gazu ziemnego na Ukrainę. W kwietniu 2017 r. PGNiG rozpoczęło również dodatkowo dostawy gazu na potrzeby ukraińskiego operatora gazociągów i magazynów Ukrtransgaz.

PGNiG wzmacnia także pozycję na międzynarodowym rynku LNG. Otworzone w lutym biuro w Londynie doprowadziło do zawarcia kontraktu z Cheniere Energy Inc., czego efektem będzie pierwszą w historii naszej części Europy dostawa amerykańskiego LNG. Dynamicznie rozwija się również sprzedaż tzw. małego LNG. W marcu 2017 r. liczba sprzedanych cystern z gazem skroplonym wyjeżdżającym z terminala LNG w Świnoujściu przekroczyła tysiąc.

PGNiG Obrót Detaliczny zwiększyło sprzedaż z 2,60 w 1 kwartale 2016 r. do 2,75 mld m3 w analogicznym okresie 2017 r. (wzrost o prawie 6%). Dużym powodzeniem cieszy się oferta Prąd i Gaz - do końca pierwszego kwartału 2017 r. na dostawy prądu z PGNiG zdecydowało się blisko 30 tys. klientów indywidualnych.

Kluczem do sukcesu PGNiG jest utrzymywanie dobrych relacji z klientami. Na początku 2017 roku PGNiG Obrót Detaliczny, we współpracy z agencją Millward Brown, zrealizowało badanie satysfakcji klientów biznesowych. Wynika z niego, że w porównaniu do poprzedniej edycji badania w 2013 roku wskaźniki satysfakcji wzrosły w każdym z badanych obszarów.

Wyraźny wzrost widoczny jest w jednym z najważniejszych współczynników - Net Promoter Score, który mierzy lojalność klienta. Z poziomu minus 23 punktów firma poprawiła go do plus 5 punktów. To jeden z najlepszych wyników w całej branży energetycznej w Polsce. Wzrósł także poziom satysfakcji ogólnej z 76 do 86%.

Zdecydowanie lepsze niż w analogicznym okresie zeszłego roku wyniki sprzedaży w połączeniu z rosnącym zadowoleniem klientów biznesowych to osiągnięcie, które przynosi ogromną satysfakcję. To nie tylko wpływ pogody sprzyjającej sprzedaży gazu, ale przede wszystkim wchodzące w życie nowe większe kontrakty. Na szczególną uwagę zasługuje również poziom zadowolenia klientów PGNiG Obrót Detaliczny, który wynosi 86%. To potwierdza, że kontrahenci biznesowi ufają PGNiG i doceniają nasze zaangażowanie i doświadczenie na liberalizującym się rynku gazu.

Maciej Woźniak, wiceprezes Zarządu PGNiG S.A. ds. handlowych

Spółka wprowadziła także do swojej oferty usługę biletową, co jest odpowiedzią na zapotrzebowanie zgłaszane przez przedsiębiorstwa przywożące gaz ziemny do Polski. W ramach świadczonej usługi PGNiG oferuje utrzymywanie na zlecenie klientów obowiązkowego zapasu gazu ziemnego zgodnie z obowiązującymi w Polsce regulacjami.


Good Przydatny artykuł (2)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie