Luca de Meo powtórzył, że hiszpański producent samochodów powinien odgrywać pionierską rolę w rozwoju pojazdów napędzanych CNG w ramach Grupy Volkswagena.
Podkreślał on, że technologie napędowe wykorzystujące CNG tworzą potencjał dla przemysłu samochodowego i gazowniczego, szczególnie w odniesieniu do mobilności miejskiej, która coraz częściej wykorzystuje alternatywne źródła energii.
Przedstawiciel SEATA wskazał, że gazowe technologie napędowe są bardzo elastyczne i mogą być stosowane w wielu gałęziach transportu.
W ramach Grupy Volkswagena, SEAT pozycjonuje się jako wiodąca marka w zakresie pojazdów CNG. Centrum technologiczne SEATA zatrudnia ponad 1000 inżynierów, którzy opracowują rozwiązania dla Grupy Volkswagena. Celem hiszpańskiego producenta jest stworzenie centrum technologicznego o międzynarodowej renomie, które ugruntowałoby pochodzenie technologii zasilania CNG w Grupie.
Zastosowanie gazu ziemnego w pojazdach wiąże się oczywiście ze zmniejszoną emisją dwutlenku węgla (CO2). Jak stwierdził Luca de Meo, zastąpienie miliona pojazdów, samochodami napędzanymi CNG w Hiszpanii oznacza, że roczna emisja CO2 może zostać zredukowana nawet o 1,2 mln ton. To tyle ile pochłaniałyby drzewa posadzone na obszarze całego Madrytu. Dodatkową korzyścią dla każdego właściciela pojazdu napędzanego CNG jest oszczędność w kosztach paliwa od 700 nawet do 1000 euro.
Luca de Meo potwierdził, że rozwój sektora CNG wymaga współpracy pomiędzy różnymi firmami, której celem jest stworzenie takich warunków, by gaz ziemny był prawdziwą alternatywą dla elektromobilności i pojazdów konwencjonalnych. W związku z tym SEAT chce zainwestować w rozbudowę sieci stacji CNG, której celem jest powstanie 300 nowych obiektów do 2020 r.
SEAT ma największą w Europie gamę pojazdów zasilanych CNG wśród marek skupionych w Grupie VW. Pod koniec 2018 r. do oferty wejdzie także Arona w wersji TGI.
W 2018 r. liczba pojazdów CNG w Hiszpanii może zwiększyć się nawet 10-krotnie. Oceniono to na podstawie wyników sprzedaży. W pierwszym kwartale 2018 r. SEAT sprzedał w Hiszpanii 900 samochodów CNG czyli niemal tyle samo co w całym 2017 r.
Luca de Meo
dyrektor generalny SEATA
Klienci oczekują prostych i ekonomicznych rozwiązań. CNG jest trwałą alternatywą dla tradycyjnych paliw silnikowych i napędów elektrycznych. Największą zaletą technologii CNG jest to, że już istnieje. Nie są potrzebne żadne duże inwestycje aby to rozwiązanie rozpowszechnić. CNG to nie tylko technologia pomostowa, ale prawdziwa długoterminowa alternatywa, ponieważ światowe zasoby gazu ziemnego zaspokoją popyt na to paliwo przynajmniej przez kolejne 100 lat.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.