Do 2019 r. dwa samochodowce zasilane LNG mają przewozić pojazdy VW na rynek amerykański. 10 marca 2018 r. rozpoczęła się ich budowa. Będą to jednostki o długości 200 m, każda zdolna do przewożenia 4500 samochodów.
W obu statkach będą zastosowane siłownie o mocy 12 600 kW opracowane przez firmę MAN Diesel & Turbo.
Zastosowanie LNG jako paliwa żeglugowego w porównaniu do oleju napędowego spowoduje zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 25%, tlenków azotu o 30%, cząstek stałych aż o 60% i wyeliminuje emisję tlenków siarki.
Volkswagen Group Logistics
Przewozimy około 5,6 mln pojazdów, z czego ponad dwa miliony rocznie z wykorzystaniem statków. Oprócz skroplonego gazu ziemnego jako alternatywnego systemu napędu statków, pracujemy nad kolejnymi projektami, aby nasza logistyka była bardziej przyjazna dla środowiska.
Volkswagen przygotowuje się jednocześnie do zastosowania ciężarówek LNG. Wkrótce na drogach północnych Niemiec będzie pracować dla firmy Volkswagen Group Logistics sponad 100 ciężarówek Scania zasilanych LNG. Spedytorzy otrzymają wsparcie w ich przejęciu, zostaną także zbudowane nowe stacje LNG.
Ciężarówki Scania z silnikami LNG emitują do 20% mniej CO2 niż porównywalne modele z silnikami dieslowskimi. W przypadku zastosowania biometanu emisja CO2 zmniejsza się nawet o 90%.
Oprócz lepszego bilansu CO2 silniki gazowe emitują 95% mniej tlenków azotu. Emisja cząstek stałych jest prawie całkowicie wyeliminowana (o 95%), a hałas jest o połowę mniejszy niż w przypadku samochodów z silnikami wysokoprężnymi.
Do tej pory wykorzystanie pojazdów LNG ograniczało się do logistyki materiałowej, czy też transportu części samochodowych. Obecnie trwają prace producentów pojazdów i firm nadwoziowych mające na celu opracowanie koncepcji autotransporterów na podwoziach zasilanych LNG.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.