Silnik jest kompatybilny z obecnie użytkowanymi gazowymi jednostkami napędowymi, co powoduje, że możliwa jest ich bezproblemowa zamiana w eksploatowanych już pojazdach.
Zasilaną hytanem jednostkę napędową opracował zespół badawczy pod kierunkiem dr Kim Chang-ki z Korea Institute of Machinery & Materials (KIMM).
Zespół badawczy poprawił trwałość i zmniejszył zużycie paliwa silnika przy użyciu technologii High EGR, która reguluje temperaturę spalania i stężenie tlenu w spalinach przez kierowanie części spalin z powrotem do cylindrów silnika.
Między innym dzięki temu nowy silnik emituje 18% mniej dwutlenku węgla, mając przy okazji o 8% wyższą wydajność w stosunku do silników CNG o tej samej mocy.
Emisja wszystkich szkodliwych składników spalin została obniżona. Obecnie osiągają one poziomy około jednej trzeciej wartości dopuszczalnych dla normy Euro 6. Oczekuje się, że nowy silnik z powodzeniem spełni wymagania normy Euro 7, która będzie obowiązywać od 2020 r.
Obecnie zespół badawczy testuje pracę silnika HCNG w normalnych warunkach użytkowania w autobusach miejskich w miastach Ulsan i Incheon.
Opracowaliśmy silnik HCNG, który spełnia normę emisji Euro 6 po raz pierwszy w świecie. Ma to olbrzymie znaczenie dla komercjalizacji tego rozwiązania w autobusach. Jesteśmy w stanie skomercjalizować projekt w ciągu około 3 lat po powstaniu infrastruktury tankowania hytanu.
dr Kim Chang-ki, Korea Institute of Machinery & Materials (KIMM)
Hytan (HCNG) spala się znacznie lepiej niż samo CNG, emitując przy tym znacznie mniej gazów spalinowych. Paliwo to może być z powodzeniem stosowane w silnikach dotychczas zasilanych gazem ziemnym. Kraje bardziej zaawansowane uważają HCNG jako najbardziej efektywne paliwo, które prowadzi do upowszechnienia wodoru jako paliwa silnikowego.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.