27.01.2017

D-GID Ecomotive Solutions - pierwszy we Włoszech gazodiesel Euro 6

Ecomotive Solutions - firma oferująca gazodieslowski system D-GID uzyskuje liczne dopuszczenia pozwalające na jego używanie w pojazdach, których silniki spełniają najsurowsze wymagania emisyjne zgodne z normą Euro 6.
REKLAMA
DAF XF 510 FT firmy EcorNaturasi z systemem D-GID Ecomotive Solutionsfot. NGV Italy12-litrowy silnik PACCAR MX13 o mocy 375 kW w ciągniku DAF XF 510 FT firmy EcorNaturasi został wyposażony w system jednoczesnego zasilania olejem napędowym i gazem ziemnym Ecomotive Solutions D-GID przy spełnieniu wymagań emisyjnych zgodnych z Euro 6.

Ecomotive Solutions jest pierwszą we Włoszech firmą, która uzyskała od Ministerstwa Infrastruktury i Transportu homologację do dokonywania konwersji na zasilanie gazowe (dual fuel) silników wysokoprężnych Heavy Duty o pojemnościach skokowych od 9676 do 16128 cm3, które spełniają normę Euro 6. Stosowany system zasilania gazowego D-GID może pracować z wykorzystaniem gazu ziemnego lub biometanu w postaci sprężonej (CNG) lub skroplonej (LNG) oraz gazu płynnego (LPG).

Zastosowanie systemu D-GID nie wpływa na charakterystykę pracy silnika wysokoprężnego. Utrzymywane są parametry jednostki napędowej jak przy zasilaniu olejem napędowym. W przypadku braku gazu system automatycznie powraca do pracy na oleju napędowym.

Dotychczas Ecomotive Solutions uzyskał homologacje pozwalające na montaż gazodieslowskich systemów D-GID w samochodach osobowych i lekkich dostawczych spełniających normy Euro 5 i Euro 6 oraz w pojazdach ciężkich (Heavy Duty) spełniających normę Euro 5.

W ten sposób firma może zaspokajać rosnące zainteresowanie flot energooszczędnymi pojazdami o ograniczonym do minimum negatywnym wpływie na środowisko.

Kolejne działania Ecomotive Solutions mające na celu zatwierdzenie kolejnych generacji pojazdów, które mogą być konwertowane na zasilanie gazowe z wykorzystaniem systemu D-GID potwierdzają wiodącą na arenie międzynarodowej rolę firmy w zakresie konwersji silników pojazdów z silnikami wysokoprężnymi na zasilanie dual fuel.


Sprawdź! Zapraszamy na nasz kanał na Twitterze



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: NGV Italy



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.