Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 2
fot. White Shadow Studio / Scania G340 LNG firmy Tom Tech poprzednie następne
15.03.2017

Pierwsza w Polsce Scania LNG

Pierwsza w Polsce Scania LNG fot. White Shadow Studio

W listopadzie 2016 r. do pierwszego użytkownika w Polsce został dostarczony ciągnik siodłowy Scania z napędem gazowym. Paliwo gazowe jest w nim przechowywane w postaci skroplonej (LNG). Samochód jest użytkowany w firmie Tom Tech w Gdańsku.
REKLAMA
Scania G340 LNGfot. White Shadow StudioPierwsza w Polsce Scania zasilana LNG

Samochód w wersji LNG został wprowadzony do oferty w 2016 r. Wcześniej Scania oferowała pojazdy na gaz ziemny przechowywany w postaci sprężonej (CNG).

Dzięki zastosowaniu skroplonego gazu ziemnego ciągnik Scania G340 ma duży większy zasięg niż podobne pojazdy, w których wykorzystuje się gaz ziemny w postaci sprężonej. Scania ocenia, że jest to około 3-krotna różnica i szacuje zasięg pojazdu LNG na około 1000 km.

Firma Tom Tech kupiła tego typu ciągnik w odpowiedzi na zapotrzebowanie niektórych klientów skandynawskich, którzy wymagają stosowania czystego transportu.

Źródłem napędu samochodu jest jednostka napędowa bazująca na kadłubie stosowanym w silnikach Diesla. Silnik zbudowano w 5-cylindrowym, oczywiście rzędowym układzie konstrukcyjnym.

Warto wiedzieć

Podczas testu w 2016 r. Scania G340 LNG przejechała na pełnym zbiorniku 1200 km przy zużyciu paliwa 29 kg LNG/100 km, co oznacza koszty 134 zł/100 km (4,61 zł/kg LNG w PGK Śrem - 17.02.2017 r.)

Ma on pojemność skokową 9,3 l i osiąga moc 340 KM przy 1900 obr./min. Maksymalny moment obrotowy silnika ma wartość 1600 Nm i jest uzyskiwany w zakresie pomiędzy 1000 a 1400 obr./min.

Paliwo gazowe w postaci skroplonej jest przechowywane w dwóch kriogenicznych zbiornikach o łącznej pojemności 728 l. Zbiornik po prawej stronie ma 319 l pojemności, a ten na lewej podłużnicy 409 l.


Sprawdź! Zapraszamy na nasz kanał na Twitterze



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: informacja własna, Scania, Tom Tech



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.