Nowy silnik Volvo D13 LNG w 2015 roku

Piotr Złoty
źródło: Volvo Trucks
Dodany: 18.08.2014

 
Nowy gazowy silnik Volvo D13 LNG będzie jednostką napędową o zapłonie samoczynnym. Przyjmowanie zamówień rozpocznie się jeszcze w tym roku, choć produkt pojawi się w ofercie dopiero w 2015 r.

 

Silnik D13 LNG jest silnikiem o zapłonie samoczynnym, w odróżnieniu od silników Cummins ISX12 G, który jest jednostką napędową o zapłonie iskrowym, oferowaną obecnie w naszych w naszym modelu VNL i ISL G w Volvo VNM.

Göran Nyberg, prezes ds. sprzedaży i marketingu Volvo Trucks w USA

Silnik Volvo D13 LNG powstaje we współpracy z firmą Westport, dostawcą technologii dual fuel (jednoczesne zasilanie silnika olejem napędowym i gazem ziemnym). Dzięki jej zastosowaniu około 95% dawki oleju napędowego można będzie zastąpić paliwem gazowym.

Volvo VNL Clean Air Powerfot. ACT ExpoDotychczas Volvo w zakresie silników gazodieslowskich współpracowało z Clean Air Power. Silnik D13 LNG powstaje we współpracy z Westport

Według ocen Volvo nowy silnik będzie charakteryzował się znacznie większą sprawnością, wynikającą z zastosowania obiegu Diesla i około 20% mniejszym zużyciem paliwa gazowego w porównaniu z gazowymi silnikami o zapłonie iskrowym. Silnik będzie dysponował mocą 455 KM i maksymalnym momentem obrotowym blisko 2400 Nm.

Wprowadzenie do oferty Volvo na rynku amerykańskim nowego silnika gazowego wynika z wzrastającego zainteresowania samochodami napędzanymi gazem ziemnym.

Oprócz silników gazowych Volvo w Stanach Zjednoczonych promuje także pojazdy zasilane DME (eterem dimetylowym). Dostawcą zbiorników paliwa dla wszystkich samochodów Volvo napędzanych DME jest polska firma STAKO.


Good Przydatny artykuł (5)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie